FANDOM

Mew pokemon

Mew

Mew er en legendarisk Pokémon av type Psychic som kan utvikle seg til eller fra hvilken som helst annen Pokémon.

Mew kan lære seg alle angrep.

Mew er den siste Pokémonen i Kanto Pokédexen.

Biologi Rediger

Fysiologi Rediger

Mew er beskrevet som en rosa katt-lignende skapning selvom den kan ligne mer på en hoppemus. Den har en lang, tynn hale. Mew har store bakben som en kanin, og korte armer med tre fingrete poter. mew har trekant-formede ører og blåe øyne. Mew har DNA-et til alle Pokémoner i kroppen. Den er ofte avbildet i en rosa kule.

Kjønns forskjeller Rediger

Mew er en kjønnsløs skapning.

Spesielle evner Rediger

Mew's vigtikste evner er å bli usynlig, skape kraft felt av psykisk energi og å kunne forvandle seg til en av de 492 andre Pokémon. Mew er i stand til å bruke alle slags evner. Den kan også fly og svømme under vann.

Oppførsel Rediger

Mew er en nysgjerrig og smart Pokémon som bare kommer til folk med rent hjerte. Den elsker å leke og svømme, og er kjent for å være barnslig til tider og vil at alle den stoler på skal leke med den. Den er tiltrukket av vuggesanger og vil være så nær musikken som mulig. Alt i alt er Mew kjent som en glad, leken og optimistisk Pokémon, i motsetning til sin slektning, Mewtwo.

Kosthold Rediger

Ingen vet hva Mew spiser, men den pleier å være rundt Lum bærene så det kan være det den spiser.